نشست احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به همت جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد

۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۰ کد : ۳۰۴۶ آموزشی عمومی
به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای و بهره‌برداران شهرستان بهاباد با موضوع اهمیت احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد
نشست احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به همت جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد،نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای و بهره‌برداران شهرستان بهاباد با موضوع اهمیت احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با حضور مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای، مدیر تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی یزد و رییس جهادکشاورزی شهرستان بهاباد برگزار شد.

«رحمتیان» رییس جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد در این نشست با اشاره به ضرورت صرفه جویی و مدیریت منابع آبی، اظهار کرد: استفاده بیش از اندازه و غیرمجاز از آبهای زیرزمینیچالش کم آبی استان را مضاعف کرده است.

«محمدرضا حکیمی» در ادامه با بیان این‌که در 47 سال گذشته خشک ترین سال را داریم، افزود:‌برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، افزایش دما، کاهش بارندگی، افزایش جمعیت و خشک شدن قنات ها از جمله مهمترین دلایل خشک سالی های استان یزد است.

وی تنها راه مبارزه با این خشک سالی را مدیریت و کارشناسی مصرف آب دانست و گفت: در شهرستان بهاباد هنوز شرایط بحرانی نیست ولی نیاز به مدیریت دارد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد نصب کنتور و کنترل هر شخص را از جمله راهکارهای مدیریت بهتر عنوان کرد و ادامه داد:‌ گشت، بازرسی و نظارت بر برداشت آب و خاموشی یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان برای مدیریت منابع آبی است.

این مسئول مدیریت منابع آبی را تلاش برای بازدهی سرمایه کشاورزان دانست و بیان کرد:‌ ادامه حیات و کاهش مهاجرت از روستا یکی دیگر از ویژگی‌های حفظ منابع آبی است.

حکیمی در پایان با بیان این‌که برنامه صرفه جویی در صنعت از دیگر موارد در دستور کار است،‌ تصریح کرد: افت سطح آب زیرزمینی فاجعه و نیاز جدی به احساس مسئولیت کشاورزان دارد.


( ۲ )

نظر شما :