رییس جهاددانشگاهی تشریح کرد: اصلاح اکوسیستم سیاسی کشور/ آینده‌ی تاثیرگذار جهاددانشگاهی در پیشرفت جمهوری اسلامی

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۴۵۱۴ تاپ خبر عمومی
دکتر طیبی گفت: اگر اکنون برای اکوسیستم سیاسی کشور راه حلی پیدا نکنیم تا کشور به توسعه برسد، دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد؛ به طبع اگر زمینه‌ی اشتغال و کار جوانان در داخل فراهم نشود، دشمن بر موج نارضایتی‌های مردم سوار می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی تشریح کرد: اصلاح اکوسیستم سیاسی کشور/ آینده‌ی تاثیرگذار جهاددانشگاهی در پیشرفت جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، ظهر امروز (سه‌شنبه، 3 دی‌ماه) در چهارمین دوره‌ی تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری این نهاد، گفت: طولانی‌بودن زمان اثبات فناوری، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که اکنون در حوزه‌ی پژوهش و فناوری با آن مواجه هستیم.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال یک طرح پژوهشی برای اثبات فناورانه بودن باید زمان 3 تا 12 ساله‌ای را سپری کند تا بتواند تامین مالی کسب و به مرحله‌ی عقد قرارداد برسد؛ در این راستا نیز جهاددانشگاهی نیز یک پروژه‌ی بزرگ و صنعتی به انجام رسانده است که امیدواریم پس از 12 سال پیگیری با حمایت معاونت علمی به مرحله‌ی اجرا و نتیجه برسد.
دکتر طیبی افزود: اگر اکنون برای اکوسیستم سیاسی کشور راه حلی پیدا نکنیم تا کشور به توسعه برسد، دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد؛ به طبع اگر زمینه اشتغال و کار جوانان در داخل فراهم نشود، دشمن بر موج نارضایتی‌های مردم سوار می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: ریشه‌ی این مشکلات ناشی از نداشتن برنامه‌ریزی بلند مدت است، چراکه ما همواره دچار دعواهای سیاسی بوده‌ایم؛ طبیعی است که نخبگان سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی دارای دیدگاه‌های مختلفی هستند، اما همگی آن‌ها باید به اتفاق نظر برسند.
وی اضافه کرد: دیدگاه‌های سیاست خارجی و داخلی باید واحد باشد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و پس از آن ساختارسازی، مشکلات کنونی جامعه را رفع کنیم.
دکتر طیبی بیان کرد: هم‌اکنون نیاز داریم تا اکوسیستم سیاسی کشور تغییر کند؛ اکنون ما مشکلی در زمینه‌ی توسعه و فناوری نداریم؛ توانمندی‌های متخصصان داخلی گواه این مساله است.
رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر اعمال تحریم‌های هوشمندانه، گفت: محققان نباید اکنون دغدغه‌ای پیرامون تامین مواد اولیه داشته باشند. مواد اولیه و نیاز محققان باید با قیمتی ارزان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
وی گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران جهاددانشگاهی در پیگیری 31 طرح فناورانه و حمایت‌های مقام معظم رهبری و هم‌چنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت‌خانه‌ها، افق خوبی پیش روی جهاددانشگاهی داریم.
دکتر طیبی در پایان بیان کرد: تا دو سه سال آینده، قطعا جهاددانشگاهی نقش بسیار مهمی در پیشرفت جمهوری اسلامی خواهد داشت.


نظر شما :